zondag 18 januari 2009

Een bijzondere manier van ondernemen

Toen ik een jaar/anderhalf jaar geleden begon aan mijn meest uitdagende reis ooit, die naar financiƫle vrijheid, wist ik dat ik iets wilde waar bij ik ook zeker andere mensen kon helpen en inspireren, ik hou van mensen dus wilde iets dat maatschappelijk zeer verantwoord is. Zodoende ging ik uitzoeken waar en hoe ik het best kon beginnen. Wat vind ik interessant en waar ligt nu echt mijn passie en omdat te ontdekken ben ik, zo enthousiast als dat ik ben, gaan kijken bij veel verschillende bijeenkomsten, meetings en seminars. Zo heb ik wat geleerd over investeren in onroerend goed, over beleggen in aandelen met opties, hoe je grafieken kunt lezen om zo de meeste winsten te behalen.
Ik heb geleerd over hoe persoonlijke ontwikkelingen de basis is voor al het succes dat je in je leven wilt behalen, waarvan ik gemerkt heb dat, dat mijn passie is.
Over internet marketing geleerd ennn… netwerk marketing……

Hmmm maar wacht eens even…. Netwerkmarketing zul je denken… (tenminste zo dachten de mensen om mij heen toen ik er voor het eerst over sprak) is dat geen piramide en oplichterij…?? (Daarom zal ik jullie eerst hier iets over vertellen om vervolgens verder te gaan over wat Netwerk marketing nu eigenlijk echt is!)
Scam is het zeker niet, mensen kopen producten die ze zelf kunnen gebruiken en hebben de gelegenheid ook een soort van franchise te beginnen wanneer ze heel enthousiast zijn over het product. Wat een scam wel is is dat mensen een hoeveelheid geld betalen en vervolgens mensen overhalen om ook die zelfde grote hoeveelheid geld betalen en zo winst te maken…zonder dat er dus een product bij komt kijken,dat kan een tijdje goed gaan. Helaas er zijn dan altijd mensen onder aan die ‘piramide’ die enorm het dupe zijn en hun geld kwijt raken dat is dus echt illegaal en streng verboden.
Nou en een piramide is Netwerk marketing zeker WEL en ik weet niet of er onder jullie bouwkundige zitten, die zouden mij dan kunnen versterken met het feit dat een piramide de meest stabiele vorm is die bestaat op aarde. Kijk naar de Egyptische piramides die al vele eeuwen oud zijn. En dat de grootste organisaties zijn opgebouwd als een piramide, bijvoorbeeld het leger, en wat dacht je van je eigen familie..niets mis mee toch!?

Ik had al eerder, voor dat ik Netwerk marketing kende, geleerd over het cashflow kwadrant, dat is een kwadrant waar in heel duidelijk word gemaakt de 4 verschillende manieren hoe mensen hun geld verdienen. Links boven de E’s staan Employees oftewel werknemers daaronder links de S’s staat voor self employeed of small business waar ook alle doctoren, advocaten detaillisten en ga zo maar door zitten.
Aan de rechter kant boven de B’s dat staat voor Business owners oftewel berdrijven met meer dan 500 man personeel en waar een goed lopend systeem aan zit, zie Philips, AH enz. En je hebt de I’s voor investeerders, beleggers op de beurzen en in bijv. onroerend goed.
Dat de mensen aan de linker kant ( 95% van de wereld bevolking) 5% van verdienen van al het geld dat er op de wereld verdient word en dat de mensen aan de rechter kant (5% van de wereld bevolking) en dat die dus 95% va al het geld verdienen….!!!!

En NU is het zo dat je een netwerk marketing business heel goed kan uitbouwen tot een enorme organisatie die heel sterk in elkaar zit. En waarom, dat zal ik je vertellen.

Met Netwerkmarketing is het zo dat (ik neem mijzelf als voorbeeld) Ik pas echt succes kan hebben als de mensen onder mij succes hebben, daarom zal ik ze coachen en trainen te leren hoe zij, hun mensen kunnen trainen en goed te worden in wat ze doen, er staat dus een enorm support systeem achter waarin mensen constant het beste uit zich zelf en de ander halen en hoe prettig werken is dat!!

Volgende week het 2de deel van dit verhaal!

Voor nu een steengoeie Webinar van Kalpesh Patel
http://playaudiomessage.com/play.asp?m=523134&f=ZOOSMC&ps=14&c=FFFFFF&pm=2&h=29

Geen opmerkingen:

Een reactie posten